Prophet Ilias, 676 moh

I dag har jeg besteget det høyeste fjellet på Kalymnos:

Tok buss fra Masuri til Chora. Derfra var det kort vei til stien. Gikk en rundløype, og det var svært vakkert oppover i liene. Fantastisk utsikt på toppen – til alle himmelretninger! Har tatt flere bilder, men de får jeg legge ut etterhvert (når jeg kommer hjem).

Vel nede igjen gikk jeg opp på festningen over Chora – den gamle bebyggelsen. Her er det bare ruiner igjen – bortsett fra kirkene. Ruinene vitner om flott byggekunst:

Da jeg kom ned til busstoppet igjen hadde jeg gått nesten 10km på 4 timer. Jammen rakk jeg ikke en kylling i pita med smoothie før bussen gikk hjemover igjen også…

Her i Masori var det nok en gang klart for en flott solnedgang. Fikk med meg alt fra verandaen mens jeg oppdaterte bloggen med et par innlegg. Sånn så det ut:

Nesten som når vi padler hjemme i des/jan, bortsett fra at her er et over på 10-15 min, mens når vi padler kan vi nytte ca en time med sånt lys!

I går var jeg i hovedstaden for å kjøpe båtbillett. Må jo etterhvert begynne på turen hjemover. Nå tar jeg båt fra Kalymnos mandag kveld til Athen. Så blir det tog til Patras og båt videre til Itala. Første delmål er Assisi. Virker som om dagtemperaturen der er ganske lik som her, men at gradestokken kryper mye lavere om natta. De siste nettene har det vært 25 grader om natta, og det er nesten i meste laget.

Men, har fortsatt to fine dager igjen her! 🙂

Om Lars

Jeg bor i Kristiansand, og lever av havpadling. Mer info om meg og firmaet på www.digital-info.no
Dette innlegget ble publisert i Dagbok. Bokmerk permalenken.