Bloggoppdatering

På fredag hadde jeg en fantastisk flott og lang løpe/gåtur. Jammen ble det ikke en padletur på kvelden også. I går var det regn, så da gikk jeg løs på en bok i LR4. Det er min første fotobok, og den inneholder bilder fra fotoutstillingen jeg hadde på Lindesnes fyr og hos Bymisjonen i 2010/2011. Her er de første sidene:

På ettermiddagen fikk vi hyggelig besøk av Susanne og Roger, og da gikk det jo ikke lang tid før vi var på plass i kajakkene. Regnet hadde gitt seg, og det var fullstendig vindstille:

Ingunn benyttet anledningen til å justere litt på fenderne:

Så bar det avgårde. Rundt Kjønnøya – til Flesa og videre mot Dynga og Danmark. Her ville vi gjerne se sel, men den var ikke å se. Derimot hadde det drevet i land et digert tre på Dynga:

Jeg tok en liten omvei hjem, og det var fine grå stemninger denne kvelden:

På veien fikk jeg også en hyggelig samtale med en seiler fra Skien, og vel tilbake på hytta var det deilige vafler!

I dag våknet vi til SOL, og det var ikke vanskelig å ta et morgenbad. Etter en lengre frokost la vi ut i kajakker igjen:

Vinden var ganske sterk i dag, så vi bøyde av etter leden på vei mot Flesa, og gikk heller på utsiden av Bjørnøya. Her var det ganske bra med retursjø, så da fikk vi lekt oss litt langs land. Etterhvert ble det landkjenning på Toner, og her ble det litt chips og pause. Ingunn fikk fornyet lebestiften:

Roger stilte opp som modell, men bildet ble ikke helt som tenkt. Hadde lyst på å få mer sikt under vann. Får forske mer på dette motivet etterhvert:

Det hadde jo selvsagt vært gøy om kajakken syntes under vann. Får se om vi kan finne et sted med mer lys i vannet. Kanskje sandbunn hadde vært noe?

I ettermiddag måtte Susanne og Roger dessverre dra, men de var veldig hyggelige å ha på besøk.

Vi tok joggeskoene fatt, og fikk en fin tur østover langs Kyststien.

Så plutselig dukket André og Monica opp – og det er alltid koselig. Etter en liten omvisning i båten fikk de hvilepuls, og lot seg overtale til å bli til frokost i morgen tidlig. Ser ut til å bli nok en vakker morgen – så det gleder vi oss til!

Om Lars

Jeg bor i Kristiansand, og lever av havpadling. Mer info om meg og firmaet på www.digital-info.no
Dette innlegget ble publisert i Dagbok. Bokmerk permalenken.