Markedsføring og padling

Startet gårsdagen tidlig, og dro fra hytta 07. Først var det Radio Grenland, og så ringte NRK. Dermed bar det rett ut i kajakk etterpå, og det resulterte i følgende sak: – Trenger ikke være ung og hip. Litt nede på siden er det også video.

Videoen har jeg fremdeles ikke sett, så jeg vet ikke hvordan den er klippet sammen. Journalisten tok en del opptak, så det skal bli spennende å se utvalget.

Etter denne ganske intense starten på dagen ble det litt roligere. Leste litt, og lagde klar pizza til kvelden. Skulle nemlig få gjest, og han ble først med ut på en flott padletur i mørket. Så ble det pizzafest. Kvelden ble avsluttet med en dugnad i Tuppelund. Nå er båten snudd, og motor og annet båtustyr ryddet på plass.

I dag ble det en litt lengre morgen, og så satte jeg kursen mot Andebu. Der hentet jeg en Saguenay. Solgte denne i sommer, og har savnet den litt. På vei hjem var jeg innom Mariakapellet ved Bamble kirke. Deilig med et gjensyn, men litt sørgelig at noen hadde fjernet gjesteboka. Vel tilbake på hytta har det gått mest i rydding og sånn, men jeg rakk en tur rundt Kjønnøya før mørket senket seg.

Bestillinger på “Padleguide for Telemark” ramler inn jevnt og trutt. Dermed får jeg litt å drive med i morgen, og satser på å rekke posten kl. 17. Også et par butikker har meldt sin interesse. Fikk også en ganske artig e-post fra en butikk:

Vi lurer på hvilke salgsbetingelser du har på padleguidene dine inn til bokhandel.
Vanlig bokhandler-rabatt er min. 40%.
100% returrett er også ønskelig.

Det er jo litt synd at det skal være slik. De store kjedene skal ha stor fortjenste, og padleguidene til Lars stiller likt med siste nytt fra Dan Brown. Bøker er redusert fra å være bok til produkt. Gjennomstrømning og profitt er alfa og omega. På sikt ser det dårlig ut for lokal litteratur. Det er jammen bra vi har Internett – og jeg selger bedre på nett enn i noen av butikkene i Agder og Telemark!

“Padleguide for Telemark” er jo ingen kioskvelter, og hovedgrunnen til å selge boka er ikke for å toppe overskuddet for inneværende år for butikkene. Det er mer en service overfor lokal historie og kultur. Slik er det visst blitt helt ut å tenke…

Nå er det meste lagt frem og vasket opp. Dermed blir det frokost, utrydding og kjapp vask i morgen tidlig. Skal ha et møte i Grimstad rundt lunsjtider. Dette blir bra! Herlig med lange og gode netter på hytta. Veldig stille her nå!

Om Lars

Jeg bor i Kristiansand, og lever av havpadling. Mer info om meg og firmaet på www.digital-info.no
Dette innlegget ble publisert i Dagbok, Samfunn. Bokmerk permalenken.

2 svar til Markedsføring og padling

  1. Hentet du en Sagenuay i Andebu??? Hva med den i Ramnes 🙂

  2. Lars sier:

    Ups… Sånn er det når dama bare sier høyre og venstre ut av iPhonen. Det er sikkert Ramnes vi snakker om ja… 🙂

Legg igjen en kommentar

Din e-postadresse vil ikke bli publisert. Obligatoriske felt er merket med *

Dette nettstedet bruker Akismet for å redusere spam. Lær om hvordan dine kommentar-data prosesseres.