Back from Hovden

Så er vi tilbake i Kristiansand. Har vært på Hovden Fjellstoge (et deilig sted) fra fredag ettermiddag. Merkelig å kjøre fra lite snø på Hovden, til store mengder ved Kristiansand. Her er et fjellbilde fra lørdagen:

På lørdag gikk jeg stort sett alt som var oppkjørt på racerplanker, blant annet runden rundt Hyttenuten (nesten til Tjørnbrottbu). Litt surr i bakken for de andre. Mange av gutta skadet seg, og Dagi brøt armen… Mens han og Ingunn var på helsestasjonen i Bykle for å gipse, gasset vi andre oss i wraps. Deretter tok vi drosje ned til Badeland. Der var det full rulle for de i 2 timer, mens jeg tok det rolig. Fikk likevel med meg et par snebad. Forfriskende.

Søndagen startet med utvask og rydding. Fikk også en lang prat med en jeg ikke har truffet på en stund, og det startet en del ideer. Så gikk jeg opp på Galten i veldig flatt lys. Godt å være tilbake igjen! Gikk veldig rolig, men var likevel t/r på godt under 3 timer.

Har tatt en del bilder i helgen, og det blir spennende å se om noe er blitt bra. Jeg skal ta en nærmere titt på de i morgen når jeg kommer ned i leiligheten. Blir en intensiv uke er jeg redd. Skal prøve å bli ferdig med et par større prosjekter før vinterferien senker seg. Nå vet vi fremdeles ikke helt hva vi skal gjøre – nå når vi er “en arm mindre”. Uansett hadde det vært deilig med ei uke av – så jeg skal gjøre det jeg kan for å komme fra.

Nå skal jeg i alle fall legge meg tidlig!

Dagen etter: Det ble en del kule bilder! Jeg legger ut et par-tre stykker, og så skal jeg se om jeg ikke kan lage noe et annet sted også. I alle fall turen til Galten kunne jo vært noe for adrenaline.no. Først et vardebilde, med utsikt til Venevasseggi i bakgrunnen (varden står rett før løypa tar av til Tjørnbrottbu):

Så fant jeg noen flotte snøformasjoner bak vannverket sin hytta der løypa til Tjørnbrottbu starter:

Med “auto contrast” blir bildet slik – et helt annet!

På vei ned fra Galten fant jeg denne varden med flott bakgrunn:

Til slutt et makrobilde tatt rett nedenfor toppen av Galten:

Om Lars

Jeg bor i Kristiansand, og lever av havpadling. Mer info om meg og firmaet på www.digital-info.no
Dette innlegget ble publisert i Dagbok. Bokmerk permalenken.