Mye vær i natt

I går kveld blåste det opp, og det ble en kort natt. Forlot båten litt over 02.00. Da slo det over moloen:

20140213-IMG_8186

Dette bildet er tatt en time senere, og da var det allerede mindre vind – så det var enda heftigere da vi gikk i land. Jeg syklet på kontoret, og var innom kajakklubben. Da var vannet nesten inn foran huset, og jeg klarte ikke å sovne på kontoret. Tok heller med kameraet ned til kajakklubben igjen, og der var det virkelig høyt vann, og mye vær i vika:

20140213-IMG_8157

20140213-IMG_8148

Noen av bølgene bare fosset over moloen, og det kokte på utsiden… På vei tilbake for å sjekke båten var jeg innom Hartmanns brygge, og der var det en diger cabincruiser som bare hadde revet utriggeren løs fra brygga. Nå lå den og slo, og det var jo ikke bra. Båten måtte veie minst like mye som vår, så jeg ringte 02800. Etter mye hit og dit kom jeg frem til Agder Politidistrikt, og jeg sa at de jo kunne sende noen hvis det var lite å gjøre…

Så var jeg borte å så til båten vår, og den lå fortsatt fint. Vannet hadde senket seg ca 20 cm allerede, og vinden var ikke så sterk. På vei tilbake til kontoret så jeg lommelykter på Hartmanns, og da var politiet allerede på plass! På det meste var de tre mann, og de hadde til og med fått tak i eierne (?). Etterhvert dro jo politiet, men jeg var igjen en times tid for å hjelpe til med å sette spring og fortøye så godt som mulig. Jeg har gitt de telefonnummeret mitt, så jeg har litt bakvakt. Men, nå blir det en varm dusj, før jeg prøver å få noen timer i godstolen.

Her er politiet på plass:

20140213-IMG_8176

Har lagt ut enda noen flere bilder i galleriet “Natt med mye vær”.

Om Lars

Jeg bor i Kristiansand, og lever av havpadling. Mer info om meg og firmaet på www.digital-info.no
Dette innlegget ble publisert i Dagbok. Bokmerk permalenken.