Internett – på godt og vondt

Journalist Agnes Ravatn i Dag og Tid har en herlig serie der hun inspirert av Søren Kierkegaard prøver «å ta spranget frå det estetiske og over til det etiske stadiet«. Den 1. mars 2013 skriver hun svært godt om Internett. Hun elsker nettet, men ser at det også har sine utfordringer:

… Internett har gjort meg narkoman; eg begynner å skjelve og flakke med blikket om eg ikkje får sjekka e-post. Internett har gjort med uorginal; eg sjekkar i dagevis kva andre har meint om noko før eg dannar meg ei eiga meining. Internett har gjort meg sur: Eg mistar lysta til å skape noko, ved tanken på dei bitre hatarane der ute som aldri kan unnlate å kommentere kor utruleg dum ein er når ein har skrive noko.
… Sjølvdisiplin og impulskontrollen min er blitt en vits.

Det er antagelig flere enn meg som kan kjenne seg igjen i deler av hennes oppramsing. Etter et år med bøker og forskningsartikler om prokrastinering (å utsette ting), har hun laget «Reform ´13» for å få orden på livet. Her er det mange gode tips for noen og enhver:

  • Arbeid i bolkar på 25 minutt arbeid og 5 minutt pause. 25 minutt er den tida hovudet klarer å arbeide nokolune skjerpa av gongen.
  • Under arbeidsøktene er internett stengt ved hjelp av programmet Freedom eller liknande. Ikkje lov å jukse! I pausane er nettet ope for hemningslaus bruk. (Overskrid pausane dei fem tildelte minutta må du vise legeerklæring.
  • Før arbeidet startar: Skriv ei mødesam og svært konkret liste over det som skal gjerast, ned til minste detalj (altså: Bryt den store oppgåva ned i mange små.
  • Alle dumme og kloke innfall og forslag til informasjonsinnhenting i løpet av arbeidsøkta blir noterte ned på eit papir og henta fram i pausen: Det vil fort vise seg om innfallet var plausibelt eller berre tøys.
  • Frafor kvar arbeidsøkt skal pulten vere rydda for distraksjonar, men alle nødvendige ressursar for å utføre arbeidet skal liggje framme slik at du ikkje fell for freistinga å «berre sjekke noko» på Wikipedia eller Facebook.
  • Ikkje tru at du må «føle deg motivert» før du kan starte på noko: Berre begynn med ein gong, sjølv om du ikkje veit kor.
  • Når du treng å slå noko opp, sjekke ein referanse eller liknande: Dersom det tek mindre enn to minutt, så er det OK. Dersom ikkje: Noter ned og legg det til pausen.
  • Dersom du sit fast ein augneblink: Lét att augo og trekk pusten djupt. Hald fram.
  • Absolutt aldri multitask – multitasking er å redusere hjernekapasiteten din samstundes som du aukar stressnivået ditt.
  • Gøym den dumme smarttelefonen din bak bøkene i hylla, men med lyden på slik at du – som ein etikar som ikkje skyr forpliktingar og som er tilgjengeleg for andre menneske – kan svare, trass ditt snev av telefonskrekk.
  • Innsjå at «perfeksjonismen» din berre er ein unnskyldning for å utsetje gjeremål.
  • Ved kvart tilbakefall skal du ikkje hate deg sjølv og tenkje at alt er tapt, men trekkje pusten djupt og framleis halde deg til planen.
  • Planlegg konkrete påskjøningar for å halde deg motivert (ein kaffi, ein is, eit kinobesøk, ein katt).
  • Ta deg fri – ein kronisk utsetjar er ute av stand til å nyte fritid fordi han alltid tenkjer på det han burde ha gjort; dette er kongevegen til eit ulykkeleg liv og ein tidleg død.

Bak gode råd og ironi er det ikke vanseklig å se personlige erfaringer som jeg i stor grad deler med henne. Jeg synes også jeg kan se spor av GTD-filosofien til David Allen. Jeg har prøvd å sette meg litt inn i denne4 i det siste, men har ikke «landa». Vi får se – sammen med tipsene til Ravatn kan det kanskje bli vei i vellinga! 🙂

Om Lars

Jeg bor i Kristiansand, og lever av havpadling. Mer info om meg og firmaet på www.digital-info.no
Dette innlegget ble publisert i Dagbok, Samfunn. Bokmerk permalenken.

En kommentar til Internett – på godt og vondt

  1. Lars sier:

    Fikk fort kommentar fra @mortenrovik på Twitter om at Agnes hadde hentet litt fra både pomodoro og #gtd. Så nå har jeg funnet ut hva pomodoro er for noe også… 🙂

Legg igjen en kommentar

Din e-postadresse vil ikke bli publisert. Obligatoriske felt er merket med *