Dårlig start med NetCom

I desember avtalte jeg med NetCom å skifte til dem (fra NWN). Jeg har jo ikke vært noe særlig fornøyd med forrige leverandør, og tenkte vel at det bare kunne bli bedre. Overgang skulle skje i dag kl 09, men SIM-kort var fremdeles ikke mottatt med Posten i går…

Derfor sendte jeg en e-post til selgeren som solgte inn dette i desember midt på dagen i går. Han har fremdeles ikke svart (kl 10.54 i dag). Rundt midnatt sendte jeg først ut en melding på Twitter, og så på FB. Da var det en av mine venner som videresendte til en kompis i Klart Svar her i Kristiansand. De er forhandler for NetCom, og jeg fikk beskjed om at det skulle de ordne.

Så litt over kl 09 i dag kunne jeg møte han i byen å få to nye kort. Dermed ble jeg bare en snau time uten telefon, selv om jeg jo mistet litt arbeidstid i tilknytning til en sånn fysisk overlevering.

Spørsmålet er jo om de bare er opptatt av å selge og plinge i bjellene? Om det ikke burde vært litt mer kommunikasjon mellom salg og klargjøring av SIM-kort hos NetCom? Har bare fått SIM-kort, men skulle også få 4G på stick til bærbar. Spennende å se når den dukker opp.

Jeg er veldig overrasket over at NetCom ikke har noen som følger #NetCom på Twitter. Både NSB, Deichmann og Stormberg er der med en gang hvis en lurer på noe… Regner med at de tar kontakt i løpet av dagen. Har sendt melding til @netcom_ks i tillegg til e-post. Så skal jeg legge inn en oppdatering her på hvordan det går…

Om Lars

Jeg bor i Kristiansand, og lever av havpadling. Mer info om meg og firmaet på www.digital-info.no
Dette innlegget ble publisert i Dagbok, Samfunn. Bokmerk permalenken.

4 kommentarer til Dårlig start med NetCom

  1. Eivind M. sier:

    Jeg har hatt netcom siden slutten av 90-tallet, og er stort sett bare fornøyd. De ringer meg en gang i året og spør om jeg vil ha rabatter på telefon eller abbonement mot å binde meg et år, og matcher konkurrentenes priser når jeg spør. Men jeg pleier å kjøpe sim-kort direkte i butikker, da får jeg det i hånda med en gang og er ikke avhengig av netcom. Tror faktisk også det er dyrere om man bestiller direkte fra netcom enn om man kjøper hos feks expert, uten at jeg klarer å forstå helt hvorfor..

    Håper det ordner seg for deg, iallefall. Og godt nytt år! 🙂

  2. Lars sier:

    Jada – Klart Svar i Kristiansand ordnet opp.
    Men, mangler fremdeles 4G-modemet. Selgeren mente alt gikk i posten 14. desember, men det hjelper jo ingenting så lenge jeg ikke har mottatt noe. Ikke svarer de på Twitter heller. Har fått en mld, om å sende telefonnummeret mitt på DM. Det hadde jeg gjort før også – så de scanner bare feeden sin med et kvart øye. Så har jeg ikke hørt mer…

  3. Lars sier:

    I dag er det 11. januar, og jeg har fremdeles ikke fått 4G-modem. Men, heldigvis ordnet Klart Svar i Kristiansand opp igjen! Så da er det på vei!

    Selgeren (som var svært pågående med innsalget) har sluttet å svare på e-post. På twitter – @netcom_ks – har jeg fått noen halvkvedede viser. Har bedt de ringe meg, og har sendt nr. på DM. Både Trine og Ellen har gitt tilbakemelding om at det skjer noe, men det har altså ikke kommet noe 4G-modem.

    Synes dette er veldig slett kundeservice, og er spent på hva slags regning jeg får. Regner med at jeg oppdaterer med flere kommentarer etterhvert.

  4. Lars sier:

    I dag er det 21. feb, og jeg har ikke hørt noe fra Netcom. Ingen fakture. Ikke noe. Logget meg inn på netcom.no, og ser at de har feil adr. (Brønnøysund lar ikke firmaer ha postboksadresse). Jeg trodde de fikk adr. fra min gamle leverandør også, men dengang ei. Men, så lurer jeg på hvorfor de ikke tar kontakt når faktura kommer i retur med ukjent adresse – det er jo tross alt et telefonselskap. Så da ringte jeg da. Der fikk jeg heldigvis svært god hjelp til å forstå hva jeg EGENTLIG har kjøpt. Så nå har jeg sendt over en lengre klage – så får vi se hva som skjer. Faktura er nå satt opp til å komme på e-post, og første blir betalt i dag. Betaler nå under halvparten av det jeg gjorde hos Network Norway, så det har jo vært verdt det hvis en prissetter alle frustrasjoner til 0 (noe jeg har vanskelig for å gjøre).

Legg igjen en kommentar

Din e-postadresse vil ikke bli publisert. Obligatoriske felt er merket med *