Hvor er sommeren?

Det er ikke akkurat knallvarmt om dagen, men da få en varme seg selv.

Jeg gleder meg over den nye kyststien, og nå har jeg prøvd ut over 20km av den. Utrolig bra jobbet av Bamble kommumne! De roser igjen Bamble Turlag som er en del av DNT. Uansett – jeg er mektig imponert. Egentlig finnes det jo ikke dårlig vær – bare andre muligheter! Smeiging på Flesa skal det nok bli tid til!

Også blir det jo tid til en del lesing. Er i gang med ei bok av David Abram og leser bruksanvisningen til Lightroom 4. Etter hvert er målet å få laget en fotobok av utstillingen jeg hadde på Lindesnes. Mulig jeg skulle utvide med noen nye sett på portfolio-siden min hos 500px også.

Litt praktiske ting blir det også tid til. Nå har vi fått rigget båten ganske godt på plass. I går fikk vi ned moring (men har fremdeles anker ute også). I dag skulle vi låne drill, men så var det ikke øyebolter å oppdrive. Etter en lengre ringerunde har jeg nå fått tak i noen i Skien. Så da tar vi turen dit ved anledning. Satser på at båten ligger kjempetrygt i løpet av uka. Ikke at vi er spesielt redde nå heller. Det går 4 tau ut akter, og så er det både moring og anker i baugen. Det skulle holde en del vind, men ikke alle tauene akter er like godt festet. Blant annet har jeg slått ei knipetang ned i et borehull, og så festet tauet rundt tanga. Tror det holder en del, men en godt festet øyebolt tåler mer…

Ellers får vi litt besøk av hyttenaboer og andre som gjerne vil ta en titt på båten. Det får de selvfølgelig!

Vinden har vært ganske kraftig på utsiden av øyene, så kajakken har fått hvile. Savner kveldsturene, og ser av værmeldingen at de kommer snart. Tror morgendagen er siste med 8-10m/s ut mot Stråholmen/Jomfruland. Satser på noe bilder og padling da. Har jo neimen ikke blitt mye foto siste dagene. Makro er jo også dødfødt når alt beveger seg hele tiden… Lavendelen til Ingunn er utrolig fin om dagen, så jeg kommer tilbake med bilder av disse når vinden har løyet.

Vanntemperaturen har faktisk sunket, og morgenbadet i dag var ikke mye mer enn 16-17 grader tror jeg. Men, det er sommer – og da skal det bades! Det var litt bedre etter joggeturen i dag, men da var jeg jo også skikkelig varm..

Om Lars

Jeg bor i Kristiansand, og lever av havpadling. Mer info om meg og firmaet på www.digital-info.no
Dette innlegget ble publisert i Dagbok. Bokmerk permalenken.