Rolig dag på Kvitsøy

Etter en lang og god natt med soviro gikk vi en tursti her på Kvitsøy:

Det er rart å tenke på så mye terrenget har forandret seg siden vi dro fra Alta… Her er det mye mer himmel. Også er det mye vind i feil retning…

Etter turstien tok vi atter en tur opp i fyret for å se om vi kunne få litt sol inn i prismene. Det fikk vi ikke, men jeg hadde med fisheye så jeg fikk hele fyrlinsen på ett bilde:

Ble ikke det ganske kult?

Etterpå bar det tilbake til båten for en massiv leseøkt. Jeg er snart ferdig med “Økofiosofisk lesebok”, og har lest mye i sovepose ute – mellom regnbygene. I ettermiddag har det blitt mer og mer opphold, og temperaturen har steget fra 11 til 16 grader. Aller viktigst er det kanskje at vindmeldingen ser ut til å slå til Vinden har løyet ganske mye, og skal blir borte til ca 22. Så skal den snu 180 grader, og det har vi tenkt til å benytte oss av i morgen tidlig.

Men, vi klager ikke – Kvitsøy er et fint sted å ligge. Slik ser gjestehavnen ut fra fyret:

Fyret er jo en perle, og det er fint å ha sett det flere ganger denne helgen:

Nå har vi hatt god middag, og så blir det vel en DVD i kveld også. Vi er jo inne i en god steam. Planlegger å kaste loss herfra rundt 06. Beregnet tid ned til Eigerøya er ca 7 timer. Så vår vi vurdere forholdene litt. Har vi god margin går vi videre til Hidra med en gang, men det er meldt bare sterkere og sterkere medvind utover dagen. Erfaringsmessig blir vi ganske slitne av å stå løpet i mye vind, men medvind er ganske takknemlige saker. Vi tar avgjørelsen der. Så det blir enten havn ved Eigerøy eller på Hidra i morgen.

Om Lars

Jeg bor i Kristiansand, og lever av havpadling. Mer info om meg og firmaet på www.digital-info.no
Dette innlegget ble publisert i Dagbok, Hilaritas. Bokmerk permalenken.