Statnetts omdømmekampanje

Statnett har brukt 10 millioner kroner på reklamefilmen “Electric boogie” som vises denne høsten. Filmen vises samtidig med at Olje- og energimisiter Tjere Riis-Johansen må avgjøre om Statnett – som er heleid av OED(!) skal få bygge en 90 km lang høyspentlinje gjennom Hardanger. Her er filmen:

Aksjonen “Bevar Hardanger” har laget sin egen reklamefilm, med særdeles mye mindre ressurser. Den ser slik ut:

Jeg er jo ikke i tvil om hvem jeg holder med her, og i denne saken er jeg heldigvis ikke alene. DNT, FRIFO og flere andre organisasjon mobiliserer nå mot kraftgata gjennom Hardanger. Heldigvis!

Bli med du også! Skriv under på underskriftslisten for å bevare Hardanger!

I mine øyne er det jo litt rart at det er Olje- og energiministeren som er ankeinstanst for Statnett når det er OED som eier Statnett. Er det noen mulige ankeinstanser over dette? Jeg kan ikke skjønne annet enn at dette blir litt som å sette bukken til å passe havresekken!

Om Lars

Jeg bor i Kristiansand, og lever av havpadling. Mer info om meg og firmaet på www.digital-info.no
Dette innlegget ble publisert i Samfunn. Bokmerk permalenken.

2 svar til Statnetts omdømmekampanje

  1. Astrid sier:

    Og i neste runde er det linje frå Fardal i sogn til Ørskog på sunnmøre. DNT kaller det eit av dei største naturinggrepi vår tid, den skal blant anna gå gjennom Sunnmørsalpane og krysse Storfjorden.

  2. Lars sier:

    Vi får vel satse på at noen tar til vettet her snart…

Legg igjen en kommentar

Din e-postadresse vil ikke bli publisert. Obligatoriske felt er merket med *

Dette nettstedet bruker Akismet for å redusere spam. Lær om hvordan dine kommentar-data prosesseres.